Blog: contentmarketing

5 tips voor een succesvolle contentstrategie

Content is een ‘hot’ item. Goede content is tegenwoordig essentieel voor het bereiken en -wellicht nog belangrijker- het raken van je doelgroep. Maar hoe creëer je waardevolle content? Hierbij vijf tips om te komen tot voor een succesvolle contentstrategie.

 

Maak het nuttig

Zomaar wat content produceren kan iedereen, maar waar zit jouw klant op te wachten? Op informatie waar hij wat aan heeft. Informatie die helpt bij het maken van een keuze, die een oplossing biedt voor een probleem waar hij al heel lang van wakker ligt. Nuttige informatie dus.

Dat betekent dat je je intensief moet verdiepen in jouw klanten. Waar liggen ze wakker van? En was het altijd al noodzakelijk om in te spelen op de behoeften van jouw klanten, de trend is dat dit nog belangrijker gaat worden. We worden dagelijks overspoeld met “nuttige” informatie. Als je daar bovenuit kunt springen met echt nuttige content raak je jouw klant op het juiste moment met de juiste content.

 

Maak het persoonlijk

De berichten dat de robotisering de menselijke inbreng gaat overnemen is voor veel mensen een schrikbeeld. Als tegenhanger van die trend wordt het weer belangrijk om echte mensen te zien. Jouw bedrijf bestaat niet uit robots maar uit mensen die daar het werk verzetten. Laat dat zien. Met het laten zien van echte mensen schep je een band en krijg je het vertrouwen van jouw klanten. Maak je content persoonlijk.

 

Maak een mix

Bij een multimediale aanpak versterken online en offline elkaar. Vergeet niet om deze mix slim in te zetten en te combineren. Van een lezing of meeting kun je live verslag doen op social media en je kunt de video later delen met je nieuwsbrieflezers. Of gebruik de inhoud voor een whitepaper die je als download beschikbaar stelt.

 

Mensen willen elkaar ontmoeten

Als tegenhanger van de digitale wereld waarin we wel “connecten” maar elkaar niet echt ontmoeten is er meer en meer behoefte aan echt contact. Mensen willen elkaar ontmoeten. Zorg daarom voor offline componenten in je contentstrategie.

Organiseer iets leuks voor je klanten, deel informatie op een lezing, organiseer een lunchbijeenkomst, laat klanten binnen kijken in jouw bedrijf en kennis maken met jouw medewerkers. Het gaat er om dat je mensen samen brengt. De inhoud is daarbij minder van belang. Reken er maar op dat je uit deze bijeenkomsten voldoende content voor weken hebt. Een video, een blog wat leuke foto’s op Linkedin. Of interview een bezoeker of klant over zijn ervaring.

 

Maak een video

Dit is natuurlijk geen nieuwe trend maar wel een medium dat nog lang niet uitgespeeld is. Met video kun je snel een verhaal vertellen, denk aan tutorials, ‘achter de schermen”, interviews en productvideo’s. En denk eraan: Mobile first en ondertitelen want we kijken heel veel op onze mobiele telefoon zonder geluid!

 

Hulp nodig?

We hopen dat bovenstaande tips je een beetje helpen met het ontwikkelen van een goede contentstrategie, maar we begrijpen ook dat de tijd er niet altijd is om zoiets goed op te zetten of de kennis om de content te produceren. Hier helpen we je graag bij, als je eens vrijblijvend hierover met ons wilt sparren, neem dan contact op met Sander Valkema: sander@branddogs.nl

Kvk: 61040398
BTW-nummer: NL854177632B01

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten