Blog

Corporate Identity is meer dan een visitekaartje of briefpapier

Hoe zit het met uw corporatie identity? Of huisstijl kan misschien beter worden gezegd. Dat spreekt wat meer tot de verbeelding. U zult nu ongetwijfeld denken aan uw logo, kleuren, lettertype en dat soort zaken. Maar is dat stadium niet passé? We leven immers in een online tijdperk. Een mooi vormgegeven logo en briefpapier is uiteraard cruciaal, maar dat alleen bepaalt niet hoe de buitenwacht uw merk ervaart. 

 

U wilt een nieuwe huisstijl en schakelt hiervoor een bureau in. De eerste gedachten gaan naar old school branding met logo’s en kleurschema’s, maar vaak worden hierdoor het daadwerkelijk gedrag en klantervaringen vergeten. “Oh, dat vind ik een leuk logo. En dat vind ik een leuk kleurtje’, horen wij veel. Maar vindt de buitenwacht dat ook? Een merkidentiteit wordt gevormd door alle visuele elementen van een merk en dat samen zorgt ervoor dat het merk in het hoofd van uw klant wordt herkend. Dat is inderdaad een logo, kleurstelling en lettertypes, maar ook de online ervaring. Het gros van uw klanten benadert u via het web en zal uw uitstraling vernemen via het scherm van de smartphone, tablet of desktop. Hoe gebruiksvriendelijk is uw website en is voor de unieke bezoeker direct duidelijk wat uw dienst is?

 

Is uw logo geschikt om er visuals achter te plaatsen?

 

Het gaat niet altijd om de vraag wat u zelf mooi vindt maar hoe uw (potentiële) klanten uw merk ervaren. Een logo bijvoorbeeld is een kwestie van smaak en de eenvoud in logo’s neemt ook toe. Dat is niet zomaar. Is het logo namelijk geschikt om er visuals of video’s achter te plaatsen? De content van een site is tegenwoordig het middelpunt van de beleving en niet alleen het logo. Hetzelfde geldt voor uw corporate lettertype. Kan uw font ook gelezen worden in alle browsers? Ja? Weer een ‘plus’ voor uw merkidentiteit!

 

De branding wordt niet alleen bepaald door het logo op uw briefpapier of in de hoek van uw website, maar juist elke klik, tik en swipe bepalen de totale user experience. Door altijd op consequente wijze uw merk te communiceren zorgt dit voor herkenning. De uitstekende basis voor een goede merkpositionering. De corporate identity wordt gevormd door je mensen en moet voor iedereen gegoten zitten.

Kvk: 61040398
BTW-nummer: NL854177632B01

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten