Case

uitgelicht

Interne communicatie Omrin

Wie kent Omrin niet? Voor 18.000 huishoudens, 7.000 bedrijven, verdeeld over zestien Friese en drie Groningse gemeenten, is Omrin inmiddels een vertrouwd gezicht in het noordelijke straatbeeld. Het inzamelen van het afval -sorti, GFT en oud papier- is niet het enige wat zij doen. Omrin zet alles op alles om zoveel mogelijk grondstoffen terug te winnen en duurzame energie te produceren zodat duizenden huishoudens en tientallen bedrijven hiervan kunnen profiteren. Dagelijks zijn ruim vierhonderd medewerkers hier druk mee.

 

Bij een grote organisatie als Omrin is interne communicatie van groot belang. Vooral wanneer het gaat om het communiceren van veranderingen van automatiseringsprocessen. Dit was reden voor Omrin om Branddogs te vragen om de interne communicatie rondom de automatisering van P&O processen te verzorgen.

 

‘Slimmer werken met InSite’

Sinds geruime tijd is de afdeling P&O van Omrin bezig om alle activiteiten op het gebied van P&O te automatiseren en te digitaliseren. Hiervoor maken zij gebruik van de software van AFAS-InSite. Voor de vierhonderd medewerkers betekende dit dat er nogal wat ging veranderen. Waar alles voorheen op papier aangeleverd moest worden, kan dat vanaf 1 januari 2019 alleen nog digitaal via de smartphone app of online.

 

Mix van online en offline communicatiemiddelen

Om de boodschap bij iedere werknemer over te brengen, hebben we diverse communicatiemiddelen ontwikkeld en gebruiken we verschillende kanalen. Niet iedere medewerker kijkt immers elke dag op het intranet. Daarnaast zijn veel medewerkers dagelijks op pad en checken niet regelmatig hun email.

 

We hebben er daarom voor gekozen om een mix van online en offline middelen te ontwikkelen om zoveel mogelijk medewerkers te bereiken.

 

Een greep uit de materialen:

  • – Animatie voor intranet en email;
  • – Nieuwsbrieven met Infograpics in print;
  • – Posters op alle locaties van Omrin;
  • – Rollup banners in de kantines;

 

Uiteindelijk hebben alle inspanningen ertoe geleid dat de overgang naar digitaal heel soepel is verlopen. Je kunt rustig stellen dat het enthousiasme erg groot was aangezien in december veel collega’s op de zaken vooruitliepen door de app al te willen downloaden. Eind januari 2019 had ruim driekwart van de medewerkers de app geïnstalleerd en dit aantal loopt snel verder op. Er deden zich geen grote problemen voor bij het installeren of inloggen in het nieuwe systeem. Kortom; een succesvolle introductie van AFAS InSite!

Kvk: 61040398
BTW-nummer: NL854177632B01

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten