Balletje opgooien?

Content

marketing

Waardevolle content creëert kansen

Sparren over een goede contentstrategie?

BrandDogs werkt o.a. voor:

company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo
company logo

De kanalen

Uw klant komt op zijn klantreis op verschillende manieren en momenten met uw product, merk of bedrijf in aanraking.  In onze contentstrategie hebben we de momenten, media en kanalen bepaald waarop we de content naar buiten brengen. Dit kan een nieuwsbrief zijn maar ook een campagne op social media of een interessant artikel op uw website.  De kanalen zijn daarbij van groot belang, want waar bevindt uw klant zich?

Het resultaat en kwaliteit bewaken

Hoe zorgen we ervoor dat leads ook klanten worden en nog mooier, fans die uw verhaal willen delen?  Dat vraagt om continue analyse van de resultaten en bijsturen waar nodig.

Uw strategie

U wilt dat uw verhalen over uw merk, producten of diensten de doelgroep bereiken. Zodat ze nieuwe leads genereren voor uw bedrijf. Zomaar wat content op Facebook of op uw website zetten gaat niet (meer) het juiste resultaat opleveren. Daarvoor heeft u een contentstrategie nodig: wat is uw verhaal en waarin bent  u onderscheidend, wat wilt u bereiken, wie is uw doelgroep en waar kunnen we die vinden? Op basis van deze analyse bepalen we welke kanalen en middelen we moeten inzetten.  Een goede contentstrategie geeft richting: het zorgt ervoor dat de juiste content op het juiste moment door de juiste mensen gezien wordt.

Uw content

Ons creatieve team maakt pakkende content voor uw doelgroep: animaties, tekst, video, infographics, websites,  flyer of huisstijl. Natuurlijk is de inhoud goed maar de juiste ‘looks’ zijn zo mogelijk nog belangrijker. Wij weten hoe we uw klant kunnen raken op zijn klantreis. Zowel online maar ook offline. Content marketing is geen project dat je er even “bij” doet. Het is een langlopend proces  waar langere tijd aan gewerkt wordt. We brengen structuur aan in de contentplanning door een contentkalender te gebruiken. Zo ziet u  in  een oogopslag wat er op de planning staat.

Uw strategie

U wilt dat uw verhalen over uw merk, producten of diensten de doelgroep bereiken. Zodat ze nieuwe leads genereren voor uw bedrijf. Zomaar wat content op Facebook of op uw website zetten gaat niet (meer) het juiste resultaat opleveren. Daarvoor heeft u een contentstrategie nodig: wat is uw verhaal en waarin bent  u onderscheidend, wat wilt u bereiken, wie is uw doelgroep en waar kunnen we die vinden? Op basis van deze analyse bepalen we welke kanalen en middelen we moeten inzetten.  Een goede contentstrategie geeft richting: het zorgt ervoor dat de juiste content op het juiste moment door de juiste mensen gezien wordt.

Uw content

Ons creatieve team maakt pakkende content voor uw doelgroep: animaties, tekst, video, infographics, websites,  flyer of huisstijl. Natuurlijk is de inhoud goed maar de juiste ‘looks’ zijn zo mogelijk nog belangrijker. Wij weten hoe we uw klant kunnen raken op zijn klantreis. Zowel online maar ook offline. Content marketing is geen project dat je er even “bij” doet. Het is een langlopend proces  waar langere tijd aan gewerkt wordt. We brengen structuur aan in de contentplanning door een contentkalender te gebruiken. Zo ziet u  in  een oogopslag wat er op de planning staat.

De kanalen

Uw klant komt op zijn klantreis op verschillende manieren en momenten met uw product, merk of bedrijf in aanraking.  In onze contentstrategie hebben we de momenten, media en kanalen bepaald waarop we de content naar buiten brengen. Dit kan een nieuwsbrief zijn maar ook een campagne op social media of een interessant artikel op uw website.  De kanalen zijn daarbij van groot belang, want waar bevindt uw klant zich?

Het resultaat en kwaliteit bewaken

Hoe zorgen we ervoor dat leads ook klanten worden en nog mooier, fans die uw verhaal willen delen?  Dat vraagt om continue analyse van de resultaten en bijsturen waar nodig.

Bekijk onze succesvolle cases

Omrin

Strategie

Het promoten van een personeelsapp onder 400 medewerkers en het begeleiden van een succesvolle introductie hiervan.

Content

Door middel van een online uitleg animatie en een offline infographic met antwoord op de meest gestelde vragen, hebben we het gaan gebruiken van de app laagdrempeliger gemaakt. Gelijktijdig hebben we een interne campagne gevoerd om de app bekend te maken. Onder andere door roll up banners, posters, interne mailberichten en artikelen op het intranet.

Kanalen

Interne kanalen zoals mail in intranet in combinatie met visuele zichtbaarheid in de openbare ruimten.

Resultaat

Op het moment van introductie was iedereen op de hoogte van de app, wat leidde tot een succesvolle implementatie.

Loop Leeuwarden

Strategie

Het ontwikkelen van een multi-channel campagne om te komen tot een zo groot mogelijk deelnemers aantal van het grootste loopevenement van Friesland. Waarbij de doelstelling “kom in beweging” op een heldere manier voor  het voetlicht wordt gebracht.

Content

Door het ontwikkelen van een marketingplanning en een daaraan gekoppeld contentplan, het evenement zowel online als offline gedurende een periode van zes maanden onder de aandacht brengen van de inwoners van (groot) Leeuwarden.

Kanalen

Voor deze campagne hebben we gebruik gemaakt van alle social media kanalen gekoppeld aan een door ons ontwikkelde website. Daarnaast hebben we actief campagne gevoerd binnen de Leeuwarder horeca, het bedrijfsleven en het onderwijs door middel van posters, ansichtkaarten, advertenties en sponsorpakketten.

Resultaat

Al vier jaar op rij resulteert dit in een mooie groei en ontwikkeling van het evenement.

Holy Guacamole!

Strategie

Het introduceren van het product verse guacamole binnen een supermarkt (Marqt), waarbij het niet toegestaan is het product te promoten op de winkelvloer, met uitzondering van tastings.

Content

Voor Holy Guacamole! bedachten we de Holy tour, waarbij we in de periode van zes maanden alle vijftien vestigingen van Marqt bezochten om diverse recepten met verse guacamole aan de klanten te laten proeven. Hiervoor ontwikkelden we een serie van 10 stop motion receptenfilmpjes, waarin een recept werd uitgebeeld met de aankondiging van een tasting in een winkel waar men vervolgens het recept echt kon proeven.

Kanalen

De campagne met stop motion filmpjes hebben we geladen  via Facebook en Instagram. Voor de tastings in de winkel ontwikkelden we een stand en als promotiemateriaal voor de klant een receptenkaart en cheat sheet.

Resultaat

Een succesvolle introductie van het product bij Marqt en heel veel enthousiaste reacties via social media.

Enrico

Strategie

Binnen haar website wilde Albert Heijn een mediterrane wereld. In opdracht van Enrico, een van de key spelers binnen deze productgroep, ontwikkelden wij voor Albert Heijn de content voor deze wereld.

Content

De content die we voor deze campagne ontwikkelden bestond voor de mediterrane wereld uit product shots,  recepten en kookvideo’s. Offline ondersteund door advertentiemateriaal.

Kanalen

Deze campagne is geladen via ah.nl en de app van Albert Heijn en advertenties in Allerhande.

Resultaat

De campagne heeft geresulteerd in een positieve boost van een groot scala aan productgroepen die Enrico voert binnen de mediterrane wereld van Albert Heijn.

Holy Guacamole!

 

Strategie

Het introduceren van het product verse guacamole binnen een supermarkt (Marqt), waarbij het niet toegestaan is het product te promoten op de winkelvloer, met uitzondering van tastings.

Content

Voor Holy Guacamole! bedachten we de Holy tour, waarbij we in de periode van zes maanden alle vijftien vestigingen van Marqt bezochten om diverse recepten met verse guacamole aan de klanten te laten proeven. Hiervoor ontwikkelden we een serie van 10 stop motion receptenfilmpjes, waarin een recept werd uitgebeeld met de aankondiging van een tasting in een winkel waar men vervolgens het recept echt kon proeven.

Kanalen

De campagne met stop motion filmpjes hebben we geladen  via Facebook en Instagram. Voor de tastings in de winkel ontwikkelden we een stand en als promotiemateriaal voor de klant een receptenkaart en cheat sheet.

Resultaat

Een succesvolle introductie van het product bij Marqt en heel veel enthousiaste reacties via social media.

Enrico

 

Strategie

Binnen haar website wilde Albert Heijn een mediterrane wereld. In opdracht van Enrico, een van de key spelers binnen deze productgroep, ontwikkelden wij voor Albert Heijn de content voor deze wereld.

Content

De content die we voor deze campagne ontwikkelden bestond voor de mediterrane wereld uit product shots,  recepten en kookvideo’s. Offline ondersteund door advertentiemateriaal.

Kanalen

Deze campagne is geladen via ah.nl en de app van Albert Heijn en advertenties in Allerhande.

Resultaat

De campagne heeft geresulteerd in een positieve boost van een groot scala aan productgroepen die Enrico voert binnen de mediterrane wereld van Albert Heijn.

Omrin

 

Strategie

Het promoten van een personeelsapp onder 400 medewerkers en het begeleiden van een succesvolle introductie hiervan.

Content

Door middel van een online uitleg animatie en een offline infographic met antwoord op de meest gestelde vragen, hebben we het gaan gebruiken van de app laagdrempeliger gemaakt. Gelijktijdig hebben we een interne campagne gevoerd om de app bekend te maken. Onder andere door roll up banners, posters, interne mailberichten en artikelen op het intranet.

Kanalen

Interne kanalen zoals mail in intranet in combinatie met visuele zichtbaarheid in de openbare ruimten.

Resultaat

Op het moment van introductie was iedereen op de hoogte van de app, wat leidde tot een succesvolle implementatie.

Loop Leeuwarden

 

Strategie

Het ontwikkelen van een multi-channel campagne om te komen tot een zo groot mogelijk deelnemers aantal van het grootste loopevenement van Friesland. Waarbij de doelstelling “kom in beweging” op een heldere manier voor  het voetlicht wordt gebracht.

Content

Door het ontwikkelen van een marketingplanning en een daaraan gekoppeld contentplan, het evenement zowel online als offline gedurende een periode van zes maanden onder de aandacht brengen van de inwoners van (groot) Leeuwarden.

Kanalen

Voor deze campagne hebben we gebruik gemaakt van alle social media kanalen gekoppeld aan een door ons ontwikkelde website. Daarnaast hebben we actief campagne gevoerd binnen de Leeuwarder horeca, het bedrijfsleven en het onderwijs door middel van posters, ansichtkaarten, advertenties en sponsorpakketten.

Resultaat

Al vier jaar op rij resulteert dit in een mooie groei en ontwikkeling van het evenement.

"5 tips voor een succesvolle contentstrategie"

Kvk: 61040398
BTW-nummer: NL854177632B01

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten