Blog

contentmarketing

Waarom zou ik beginnen met contentmarketing?

Wellicht doe je al veel aan ‘contentmarketing’ zonder dat je het zo noemt. Berichten plaatsen op social media, een video delen en misschien heb je al productinformatie op je website geplaatst. Dat is allemaal content. Maar het plaatsen van deze onderdelen zonder plan of doel maken het nog geen contentmarketing.

 

Contentmarketing is een consistente marktbenadering die de juiste informatie, op het juiste moment, op de juiste manier, in de juiste vorm aan de juiste klant presenteert met als doel een winstgevende klantrelatie te realiseren.
 
Met contentmarketing krijgen bedrijven:
• Meer bekendheid en engagement.
• Meer leads en behouden klanten.
• Kostenbesparing.
• Autoriteit voor je merk.
• Betere vindbaarheid.
• Meer verkeer op je website.
 
Een aantal ontwikkelingen laten zien dat contentmarketing steeds belangrijker wordt in marketing.
 
Rechtstreeks communiceren
Het is voor bedrijven en organisaties eenvoudiger geworden om rechtstreeks met consumenten te communiceren. Het internet en de digitalisering van de maatschappij hebben ervoor gezorgd dat er minder tussenpersonen nodig zijn om je boodschap of product aan de man te brengen.
 
Mediagedrag
Ook het gebruik van media is veranderd. We kijken steeds minder televisie maar verdelen onze tijd over andere apparaten zoals tablet of smartphone. Het nut en bereik van televisiereclame is daarmee hard afgenomen en digital advertising is juist toegenomen.
 
Afnemend reclamebereik
Onze afkeer van reclame wordt sterker. De meeste reclames worden als vervelend ervaren omdat ze niet relevant zijn. Ze zijn opdringerig, niet informatief en worden op een willekeurig moment aan je vertoond. Deze irrelevantie stoort mensen.
 

“Iedereen kan een contentmaker zijn!”

 
Iedereen maakt content
Iedereen kan een contentmaker zijn. Denk bijvoorbeeld aan een blogger of vlogger. Maar ook bedrijven nemen hun contentproductie steeds meer in eigen hand om zodoende hun merk te versterken. Als bedrijf bepaal je zelf welke boodschap je wilt uitdragen. De enorme toename van de hoeveelheid content maakt het moeilijker om de aandacht van jouw klant te vangen. Je moet dus niet alleen relevant zijn maar je moet je content ook op een slimme manier verspreiden.
 
Aan de ene kant willen consumenten dus geen reclame meer ontvangen maar aan de andere kant zijn ze wel continue online op zoek naar relevante informatie. En vergeet niet: informatie is content!
 
Als bedrijf of organisatie kun je hierop inspelen door relevante content te produceren en deze op het juiste moment aan te bieden. Contentmarketing gaat over de manier waarop je dit gestructureerd kunt aanpakken.
 
Heb jij behoefte aan een contentmarketing strategie en kun je daarbij wel wat hulp gebruiken?
Bel, mail of kom langs om met ons team te sparren over jouw contentmarketing.

Kvk: 61040398
BTW-nummer: NL854177632B01

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten